Białoruś #9


Data otrzymania: 8.08.2011
Odległość: 582 km
Czas podróży: 12 dni

No i oto mój taki mały tegoroczny cel został osiągnięty. To jest właśnie pocztówka nr 100, oczywiście licząc tylko oficjalne kartki. Cicho wierzyłem że z tej okazji dotrze do mnie pocztówka z jakiegoś egzotycznego państwa ewentualnie skądś skąd jeszcze jeszcze pocztówki nie mam. A tu Białoruś się zaplątała. No ale nic trzeba się cieszyć z tego co jest. Kartka mocno średnia bo jest wielkości kieszonkowego kalendarzyka i jest naklejona na większą kartkę.
Co do widoku to na kartce znajduje się ilustracja cerkwi św Marii Magdaleny z Mińska. Cerkiew prawosławna zbudowana w połowie XIX wieku.
Świątynię wzniesiono w stylu klasycystycznym w 1847 roku na terenie Cmentarza Storożowskiego. Po zlikwidowaniu ostatniego kościoła katolickiego w Mińsku w 1937 roku w cerkwi modlili się za zgodą biskupa Filareta lokalni katolicy, później jednak i tę świątynię prawosławną zamieniono na Centralne Archiwum Państwowe Białoruskiej SRR, przechowywano w niej dokumenty filmowe i dźwiękowe. W 1990 roku świątynię ponownie przekazano prawosławnym. Do cerkwi prowadzi brama pochodząca z końca XIX wieku.
PS. Setną pocztówkę otrzymałem 442 dni od zarejestrowaniu się na postcrossing.com

0 komentarze:

Prześlij komentarz